Jelenlegi hely

3.10. Tervezési minták

A webfejlesztés során használt tervezési minták (design patterns) nagyban segíthetik a munkánkat, hiszen mások bevált ötletei alapján valószínűleg gyorsabb és hatékonyabb alkalmazást készíthetünk, mint csupán a saját ötleteinkre és tapasztalatainkra támaszkodva.

A weben igen sok (angol nyelvű) forrás található a témakörben. A szerző véleménye szerint az egyik legjobb a phpPatterns oldala. Ezen kívül a Zend PHPPatterns: Instructions2 cikke is nagyon hasznos.

Mi a tervezési minta?

Ha egy feladat újra előkerül a fejlesztés folyamán, akkor valószínűleg a megoldás hasonló lesz a korábbihoz. A tervezési minták olyan objektumközpontú megoldásokat jelentenek, amelyek már bizonyítottak a gyakorlatban. Ezek felhasználása rugalmasabban módosítható és könnyebben, jobban újrahasznosítható alkalmazásokat készíthetünk.

Mivel jelen könyv nem vállalkozhat az objektum-orientált programozás és tervezés komolyabb lehetőségeit bemutatni, elsősorban az alapelvek és néhány egyszerűbb megoldás következik. A fejezet megértéséhez szükséges a 3.8 fejezet ismeretére.

A 3.6.2 fejezetben már megismerkedtünk a Front Controller minta alapjaival. E fejezetben néhány további tervezési mintát fogunk megvizsgálni.