Jelenlegi hely

2.3. Címsorok és formázásuk

A címek a h1, h2, h3, h4, h5 és h6 tagok segítségével adhatók meg. h1 a legnagyobb (legfelsőbb szintű) címet jelenti, h6 pedig a legkisebbet. (Általában egy oldalon 2-4 szintet indokolt alkalmazni, ekkor pl. a h1, h2, h3 és h4 alkalmazható.) A következő példa bemutatja a címek szokásos strukturálását.

<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <title>Nagy Gusztáv oldala</title>
  </head>
  <body>
    <h1>Nagy Gusztáv oldala</h1>
    <h2>Drupal 6 alapismeretek</h2>
    <p>Megjelent első könyvem, melyet szeretettel ajánlok ...</p>
    <h2>iuste.biz – Tisztességes vállalkozás mozgalom</h2>
    <p>Fél éve csatlakoztam a Tisztességes vállalkozás mozgalomhoz.</p>
    <p>Számomra ez nem csak egy plecsni. Jól kifejezi, milyen alapokra
        építem a vállalkozásomat. Számlát adok, szeretek adózni, és nem
        csapom be az ügyfeleimet.</p>
  </body>
</html>

Általában egyszer alkalmazzuk a h1-es címet, ezután néhányszor a h2-est, szükség esetén a további szintekkel.

Az ábra jelzései jól mutatják, hogy szemantikus értelemben minden címhez tartozik egy tartalmi, kifejtő rész. A tartalmi részben a címek egy szinttel alacsonyabbak a főcímüknél, és mindig tartalmaznak folyó szöveget (ami már nem cím), pl. p elemeket.

Címek szemantikus használata

A címsorokhoz a böngésző alapértelmezetten térközöket is kapcsol, amit majd CSS segítségével módosíthatunk.

A következő CSS formázások nem csak címekre, hanem sokféle más tagra is alkalmazhatóak lesznek.